کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان
کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان

فرمت NCR


«سریال گاندو؛ شرح صحنه نشستن خانم شارلوت لبه استخر با پاچه خیس در آب : عضو سفارت انگلستان در ایران، با لباس در استخر سفارتخانه در حالی که مسکرات می‌خورد و با نامحرم ارتباط تصویری می‌گیرد.



NCR همان NonComformity Report یا گزارش عدم تطابق است

بعنوان مثال :

بازرس شخص ثالث ( تحت قرارداد با خریدار )  برای مشاهده آزمون هایدرواستاتیک و همچنین برای تائید ( بررسی اسناد : Doc ument review ) گزارش های آزمون متریال و غیر مخرب در تاسیسات تامین کننده حضور می یابد. وی نقشه تائید شده را بررسی کرده و متوجه می شود که فشار هایدروتست ۴۰۰psi است ، متعاقباً روش تست تائید شده را بررسی می کند و شروع به مشاهد آزمایش میکند . تامین کننده یا Supplier گام به گام فشار را تا رسیدن به ۴۰۰psi افزایش می دهد.بر اساس روش فشار باید بمدت یکساعت نگهداشته شود.همه چیز خوب پیش میرود تا اینکه بعد از ۴۵ دقیقه به طور ناگهانی فشار Vessel کاهش می یابد یا از فشار می افتد. بازرس برنه Vessel و درزهای جوش بررسی کرده و متوجه می شود که یکی از نازل های جوش به پوسته (Shell) نشتی (Leakage) دارد. وی متوجه می شود که قطرات آب بطور مداوم در حال شکل گیری است و بر روی زمین می ریزد.آزمایش متوقف می شود و تامین کننده ، آب را از ظرف تخلیه می کند.آزمایش هایدرواستاتیک برای نازل به پوسته Fail می شود. در مرحله بعد ، تامین کننده با گزارش آزمون متریال (MTR) و گزارش تست غیرمخرب (NDE) به بازرس ارائه می کند.او گزارش های آزمون را بررسی می کند. بازرس گزارش بازرسی منبع و یک گزارش NCR را می نویسد. وی گزارش بازرسی منبع خود را می نویسد و نشان می دهد که چگونه گزارش آزمون متریال و گزارش های تست غیر مخرب را بررسی کرده و همچنین نتیجه بررسی را ذکر می کند . بطور مشابه ، وی آزمون هایدرواستاتیک و چگونگی شکست آن را تشریح می کند . علاوه بر این ، او باید گزارش عدم انطباق را پر کند . گزارش عدم انطباق عموما حاوی اطلاعاتی است :


-اطلاعات مشتری مثل نام،مکان و تماس

-اطلاعات تامین کننده مثل نام،مکام و تماس

-اطلاعات سفارش(Order) مثل شماره سفارش خرید،تاریخ عدم تطابق ، شماره Tag و ...

-جزئیات عدم تطابق ؛ اینجا بازرس جزئیات واقعه را تشریح می کند و چگونه نازل Vessel به اتصال پوسته زیر فشار هایدروتست Fail شده.

-اقدام اصلاحی پیشنهادی ؛ این قسمت بطور کلی توسط تامین کننده پر می شود و نشان می دهد که تامین کننده چگونه می خواهد مشکل را برطرف نماید،و بطور معمول ۳ فیلد برای علامت زدن ( پذیرش همانطوز که هست/تعمیر/ردوجایگزینی) با یک کادر روایت وجود دارد. تامین کننده یکی از ۳ گزینه ذکر شده در بالا را انتخاب می کند و توضیح می دهد که چگونه آن را تعمیر می کنند. در پایان ، فیلدهایی برای تائید مشتری و افراد مسئول وجود دارد ( منظور کاردهای امضا و مهر )


در این مثال ، تامین کننده می تواند قسمت { تعمیر/ بازسازی} را علامت بزند و در بخش روایت (شرح داستان ) توضیح دهد که ناحیه نشتی با سنگ زنی (Grinding) حذف شده و سطح تست مایع نافذ می شود تا از رفع نقص اطمینان حاصل شود.

در مرحله بعدی با روش جوش تعمیری (Weld Back) تائید شده دوباره جوش داده و پس از تکمیل جوش تست مایع نافذ (PT) را انجام می دهند.سپس آنها را به بازرس اطلاع داده تا شاهد آزمایش هایدرواستاتیک باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، گزارش NCR یک گزارش تکمیلی (Supplementary) برای گزارش بازرسی منبع است تا توضیح دهد که اقدام اصلاحی چیست و چگونه این اقدام اصلاحی را تائید می کند.

هر مشتری گزارش و رویه عدم انطباق خود را دارد و ممکن است از مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد.




محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در پاستور در واکنش به این مطلب که «فردی در سریال گاندو به شما شبیه و در نقش منفی است»، گفت: «من بحمدالله نگاه نمی‌کنم بنابراین نگران نیستم.» وی همچنین یک سال بعد در گفت و گویی ضمن شرح پرونده جیسون رضائیان گفت: «آنچه که شما در سریال گاندو دیدید یک دروغ تمام‌عیار بود. رضاییان پس از ۱۸ ماه حبس در ۲۶ دی ۱۳۹۴ به همراه سه آمریکایی دیگر در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شد.



25 مرداد 1402

بالاخره پس از حدود ۲۱ ماه به نظر می‌رسد این موضوع به نتیجه رسیده و امکان اجرای ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم شده است.

 

طبق این حکم قانونی، وزارت اقتصاد مالک بانک آینده نیست بلکه به ازای ۶۰ درصد از سهام این بانک، حق رأی در مجمع عمومی بانک را خواهد داشت و به پشتوانه این مجوز فقط می‌تواند هیأت مدیره بانک آینده را تعیین کند و این حق رأی به منزله دولتی شدن بانک آینده نیست.