کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان
کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان

Miter Bends 90 & 45 Degree



ورزش با حرکات موزون + موسیقی


خم مایتر ۹۰ درجه : 

11.25 درجه البته. 5 تکه


A=41.68 mm

B=30.31 mm

C=18.95 mm

H=Center (1.5 D )-B=122.09 mm







خم مایتر ۴۵ درجه :


البته اعدادی که این استاندارد برای B ، A و C  داده مثل اعداد بالاست در حالیکه سنتر زانویی ۴۵LR حدودا برابر ۶۳ میل است و M ( سنتر زانویی است )




















آزادی بیان مطبوعات در ایران :

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در پی مسمومیت گازیِ نامشخصِ دانش آموزان که از قم شروع و به سایر شهرها بعضا کشیده شد.



دادستان تهران با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا گفت: کسانی که به نشر دروغ و شایعات اقدام کنند و فضای امنیت روانی شهروندان و خانواده‌های عزیز را تهدید نمایند، مورد رصد دستگاه‎های امنیتی، انتظامی و قضایی قرار دارند و برخورد قاطع و قانونی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به افرادی که در فضای مجازی اقدام به التهاب آفرینی در این موضوع می‎کنند، گفت: متاسفانه برخی چهره‌های معروف و رسانه‌های مکتوب و برخط، به جای انتشار اطلاعات صحیح و دقیق، اقدام به انتشار ادعاهایی خلاف واقع و کاملا دروغ کرده اند که حقیقتا موجب تشویش اذهان عمومی شده است و قاعدتا دستگاه قضائی وظیفه دارد با این دست دروغ پراکنی‌ها برخورد قانونی کند.

صالحی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته بیان کرد: با شایعه پراکنی‎ها و دروغ پردازی‌ها در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: در یک هفته گذشته علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است. 



مصاحبه یکی از دختران در خبرگزاری فارس : 


امروز در مدرسه خودمان یکی از دانش‌آموزان، اسپری فلفل و الکل آورده بود. می‌خواست که با هم مخلوط کند و بگوید که مدرسه ما را هم زدند و می‌خواهند همه ما را بکشند. من و یکی از دانش‌آموزان متوجه شدیم و به مدیریت خبر دادیم که او را به آموزش و پرورش بردند. در یکی از گروه های تلگرامی به او گفته بودند که این کار را بکنید و اسپری‌های مختلف را مخلوط کرده و در کلاس‌ها پخش کنید تا فکر کنند که جمهوری اسلامی نمی خواهد دختران تحصیل کنند. به او گفته بودند که اگر این کار را بکنی 200 هزار تومان به تو می‌دهیم. من هم گفتم ما 4 برابر این مبلغ را می دهیم، چرا می‌خواهی این کار را بکنی. جان دوستانت و همکلاسی‌هایت برایت انقدر بی ارزش است که می‌خواهی این کار را انجام دهی؟ گفت: این کشور ارزش ماندن ندارد. 

 چرا باید روش های تعلیم و تربیت این باشد که دانش آموز فقط جغرافیا و ریاضی بخواند و درکی از سیاست و اتفاقات روزمره نداشته باشد؟ چرا چنین چیزهایی در مدرسه آموزش داده نمی‌شود. معلم آمادگی دفاعی فقط متن کتاب را می گوید و اطلاعات جدیدی را به دانش‌آموزان نمی‌دهد و اتفاقات روز را نمی گوید. 


۲۰ اسفند ۱۴۰۱ : 


سردار دوستعلی جلیلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در زاهدان اظهار کرد: ظهر دیروز ماموران انتظامی شهرستان گلشن در راستای تأمین نظم و امنیت  و در حین گشت زنی در حوزه شهرستان گلشن مورد هدف افراد مسلح ناشناس قرار می گیرند که در این درگیری مسلحانه متاسفانه سرهنگ دوم محسن پودینه و ستوانسوم احسان شهرکی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.



جورجینا فاش کرد که آن‌ها تقریبا هر روز در مدرسه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و هرگز نیز از خود دفاع نمی‌کنند: «به خاطر شهرت رونالدو این رفتارهای خشونت‌آمیز از جانب دیگر بچه‌ها عجیب نیست و من متوجه می‌شوم چون اغلب فرزندانم با گریه به خانه برمی‌گردند. دفاع از خود را بلد نیستند؟ این‌طور نیست. واقعیت این است که هرگز دوست ندارم فرزندانم با افراد دیگر به خشونت رفتار کنند.»

1835528

جورجینا همچنین فاش کرد که او یک مادر سخت‌گیر است و با وجود زندگی مرفه و لوکس، او همیشه به بچه‌هایش سخت می‌گیرد: «من به آن‌ها توضیح می‌دهم که باید وعده غذایی را کامل بخورند و غذا نباید اضافه بیاید. اگر بخشی از ناهار را نخورند، همان را باید به عنوان میان وعده یا شام مصرف کنند. اگر این کافی نباشد، ویدیوهایی از کودکان گرسنه را به آن‌ها نشان می‌دهم و به آن‌ها توضیح می‌دهم که اگر اصرار داشته باشند چیزی را که آماده شده، نخورند، ممکن است همین اتفاق برای آن‌ها بیفتد.»




persian-dance-azarahang



happy_happy_happy



زنی که در سال ۲۰۱۸ با استفاده از اسپرم اهدایی این مرد صاحب فرزند شده است، همراه با بنیاد دونورکایند (Donorkind) سازمانی که از حقوق کودکان متولد شده با اسپرم اهدایی  دفاع می‌کند، پس از آن‌که متوجه شدند این مرد ۴۱ ساله پدر صد‌ها فرزند است، از او شکایت کردند.

به گفته بنیاد دونورکایند، این مرد اسپرم خود را حداقل به ۱۳ کلینیک‌‌ در هلند و کلینیک‌هایی در دیگر کشورها اهدا کرده است.

بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اهدای اسپرم هر نفر می‌تواند حداکثر برای ۲۵ فرزند یا به ۱۲ خانواده اسپرم اهدا کند تا از احتمال ازدواج محارم و سلامت روانی کودکانی که از این طریق متولد می‌شوند محافظت کند.

زنی که از این مرد هلندی شکایت کرده است در بیانیه‌ای گفت: «اگر می‌دانستم که او قبلاً بیش از صد فرزند داشته هرگز این اهدا کننده را انتخاب نمی‌کردم. درباره آینده فرزندم نگرانم و فکر کردن به عواقب این کار برای فرزندم برایم ناراحت کننده است.»

او در ادامه تاکید کرده است رفتن به دادگاه تنها راه محافظت از فرزندش است.




بازی ایران کنیا بهار ۱۴۰۲


در فرمول محاسبه BMI که به برگرفته شده از (Body Mass Index) است، وزن یک بزرگسال، بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد او بر حسب متر تقسیم می‌شود؛ برای مثال، BMI= 25 به معنای 25 کیلوگرم بر متر مربع است. برای بیشتر بزرگسالان، BMI(Body Mass Index) ایده‌آل در محدوده اعداد 18.5 تا 24.9 است.


Weight/((Height÷100))^2















مخروط ناقص



Knees apart

























صدف صفر زاده  :




اصلاحات نیوز 


۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

روایت یکی از دانش‌آموزان مدرسه در بلوار فردوس تهران: خودم با چشم دیدم چیزی از پنجره به داخل کلاس انداختند

یک نفر از این دانش‌آموزان می‌گوید: «خودم با چشم دیدم چیزی از پنجره به داخل کلاس انداختند. کلاس ما مشرف به حیاط است و قطعا کسی که این کار را کرده در حیاط مدرسه بوده است. بوی بدی تمام فضای کلاس را پر کرد و چون بچه‌ها ترسیده بودند و به سمت در هجوم بردند، به سختی از کلاس خارج شدیم، اما در راهرو هم وضعیت همین بود و بوی بد همه‌جا پر شده بود.

روایت یکی از دانش‌آموزان مدرسه در بلوار فردوس تهران: خودم با چشم دیدم چیزی از پنجره به داخل کلاس انداختند
مسمومیت دانش‌آموزان

همشهری: مسمومیت سریالی دختران محصل از مدارس قم شروع شد و پس از 3‌ماه همچنان ادامه دارد؛ مسمومیت‌هایی که پس از آن به مدارس بروجرد هم رسید و حالا پایش به مدارس اردبیل، کرمانشاه، البرز و تهران هم باز شده تا موج نگرانی‌ را میان خانواده‌ها شدیدتر کند.

تا کی این وضع ادامه دارد...

در دبستان یارجانی نارمک دیروز دانش‌آموزان با علائم دل‌درد و دل‌پیچه مواجه می‌شوند و همان داستان مسمومیت‌های مدارس. یکی از کارکنان دبستان‌ یارجانی درباره حادثه مسمومیت دانش‌آموزان این مدرسه می‌گوید: «حدود ساعت 10تعدادی از دانش‌آموزان با دل‌درد، دل‌پیچه و حالت تهوع مواجه شدند و پس از تماس مدیر مدرسه با 115، نیروهای اورژانس در محل حاضر شدند. حدود 40دانش‌آموز سرپایی معاینه و حال عمومی‌شان پایدار اعلام شد و 2دانش‌آموز هم برای دریافت سرم و درمان‌های تکمیلی به درمانگاه منتقل شدند که ساعتی بعد مرخص شدند.» خانم الف یکی از مسئولان این مدرسه است که به همشهری می‌گوید: «بچه‌ها از همان ابتدا تحت درمان قرار گرفتند. هیچ دانش‌آموزی مشکل ندارد و در صحت و سلامت کامل هستند، فقط یک دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شد.» او درباره بویی که دانش‌آموزان گفتند پس از انتشار در مدرسه باعث بدحالی‌شان شده هم می‌گوید: ‌«هیچ بویی استشمام نکردم و فقط بچه‌ها از دل درد و سرگیجه شکایت داشتند. فقط یکی از دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا شده بود و ما برای اینکه فضا را پاکسازی و ضدعفونی کنیم اسفند دود کردیم.»

هیچ‌کسی جوابگوی ما نیست

پیگیری‌ها از وضعیت این مدرسه نشان می‌دهد که دانش‌‌آموزان با عجله آنجا را ترک کرده‌اند به‌طوری که کیف و کتاب‌هایشان هنوز روی میز مانده بود. اما با وجود تعطیلی و خالی‌شدن این مرکز آموزشی، والدین نگران حوالی میدان 17نارمک و جلوی مدرسه تجمع کرده و خواستار گفت‌وگو با مسئولان این دبستان بودند. یکی از اولیا در این‌باره می‌گوید: ‌«صبح که دخترم را به مدرسه رساندم، نگهبان مدرسه اسفند دود کرده بود. گفتم تو را به خدا خیلی مواظب بچه‌ها باشید. دیروز بچه‌های مدرسه پردیس را مسموم کردند، نگرانم که این اتفاق در این مدرسه هم تکرار شود. نگرانی‌ام بی‌مورد نبود، چون یک ساعت بعد مادر یکی از دوستان دخترم زنگ زد و ماجرا را گفت. البته تأکید کرد که نگران نباشم و حال دخترم خوب است.»

او به‌گفته خودش به مدرسه آمده تا پیگیر علت این اتفاق از سوی مسئولان مدرسه باشد. مادر یکی دیگر از محصلان این دبستان هم از مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه 8 برای پیگیری اوضاع می‌گوید اما جواب درستی نگرفته است: ‌«بچه‌ها می‌گویند صبح که در کلاس حاضر شده‌اند بوی نارنگی یا نارنج گندیده به مشام شان رسیده و دچار سردرد، دل درد، سرگیجه و حالت تهوع شده‌اند. حال دخترم و دوستش بد بود و به اورژانس منتقل‌شان کردند. وقتی دیدمش می‌گفت مایعی در سرش تکان می‌خورد. به‌شدت بی‌حس و بی‌حال بود اما زمانی که سرم زدیم حالش بهتر شد. ما واقعا نمی‌دانیم چه خبر است و از جان بچه‌های ما چه می‌خواهند؟ چه کسانی پشت ماجرا هستند؟ چرا فقط مدارس دخترانه را هدف گرفته‌اند؟»

یکی دیگر از مادران که برای بردن کیف دخترش به مدرسه آمده بود، می‌گوید:‌ «چه تضمینی می‌دهید که این اتفاق یک‌بار دیگر تکرار نشود. این اتفاق که از قم شروع شده و به اینجا رسیده تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ من دیگر دخترم را به مدرسه نمی‌فرستم... مگر جان بچه‌ام را از سر راه آورده‌ام...، 3ساعت از ماجرا گذشته بود که ما خبردار شدیم. اگر مشکلی برای بچه‌هایمان به وجو د بیاید، چه‌کسی پاسخگوست.

البته مدیر مدرسه در پاسخ به اعتراض والدین عنوان می‌کند که دوربین‌های مدرسه فعال بوده و مسئولان مشغول بررسی ویدئوهای ضبط شده هستند و به محض کسب اطلاعات بیشتر، اولیای دانش‌آموزان را در جریان قرار می‌دهند.

مدیر در مدرسه نبود و دوربین‌ها هم خاموش

«ن» دانش‌آموز مدرسه‌‌ای در منطقه تهرانسر است که دیروز حادثه مسمومیت در آنجا رخ داده است. او درباره این اتفاق می‌گوید: «در کلاس نشسته بودیم که ناگهان گفتند کلاس را خالی کنید. به سرعت بیرون آمدیم و در راهرو بوی عجیبی پیچیده بود، شبیه گوگرد و تخم‌مرغ گندیده. نفس همه بچه‌ها بند آمده بود و اصلا نمی‌توانستند راه بروند. به زور خودمان را به حیاط رساندیم و چند آمبولانس جلوی در مدرسه بود و به ما رسیدگی کردند.» مادر او صحبت‌های فرزندش را تکمیل می‌کند و ادامه می‌دهد: «یکی از دوستانم تلفنی به من خبر داد که در این مدرسه چه اتفاقی رخ داده است. فاصله خانه ما تا مدرسه زیاد نیست و خودم را به سرعت رساندم. خانواده‌های دیگر هم آمده بودند. خواستیم مدیر مدرسه را ببینیم که گفتند: نیست. این مدرسه دوربین مداربسته دارد و زمانی هم که درخواست کردیم فیلم دوربین‌های مداربسته را به ما نشان دهند، گفتند: خراب است. حال دخترم خوب است، اما فعلا اجازه نمی‌دهم که به مدرسه بیاید، تا تکلیف این موضوع روشن شود.»‌

هیچ غریبه‌ای حق ورود به مدرسه را ندارد

در بلوار فردوس غرب هم دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های دولتی همین وضعیت مسمومیت‌ها را تجربه کردند.

یک نفر از این دانش‌آموزان می‌گوید: «خودم با چشم دیدم چیزی از پنجره به داخل کلاس انداختند. کلاس ما مشرف به حیاط است و قطعا کسی که این کار را کرده در حیاط مدرسه بوده است. بوی بدی تمام فضای کلاس را پر کرد و چون بچه‌ها ترسیده بودند و به سمت در هجوم بردند، به سختی از کلاس خارج شدیم، اما در راهرو هم وضعیت همین بود و بوی بد همه‌جا پر شده بود. من همانجا روی زمین افتادم. سوزش چشم و حالت تهوع شدید اجازه نمی‌داد که راه بروم. یک نفر کمکم کرد و خودم را به حیاط رساندم و کف زمین خوابیدم.»

البته این دانش‌آموز به‌گفته خودش کمی بعد که حالش بهتر می‌شود، به سرعت مدرسه را ترک می‌کند و به سمت خانه می‌رود: «من دیگر به مدرسه نمی‌روم. مرگ را جلوی چشمم دیدم. آنقدر حالم بد بود که فکر می‌کردم چند دقیقه دیگر زنده نمی‌مانم. اصلا نمی‌توانید تصور کنید که چه بوی وحشتناکی تنفس می‌کنید و در یک لحظه تمام بدن‌تان قفل می‌کند.»

مادر یکی از دانش‌آموزان هم درباره وضعیت دخترش که با مشکل تنفسی مواجه شده است، به می‌گوید: «نمی‌دانیم کدام از خدا بی‌خبری چنین کاری می‌کند، اما واقعا نگران جان دخترم هستم. مدت‌هاست که قضیه مسمومیت در مدارس قم را پیگیری می‌کنم و فکر نمی‌کردم تا این حد جدی باشد. امروز وقتی متوجه شدم که این اتفاق رخ داده و خودم را به مدرسه رساندم، دیدم همه بچه‌ها روی زمین افتاده‌اند و فکر می‌کردم که جان‌شان را از دست داده‌اند. حال دخترم خوب است، اما ضعف شدید دارد و راه‌ رفتنش با سختی است. یک نفر اینجا جواب ما را نداد. هیچ آدم غریبه‌ای حق ورود به این مدرسه را ندارد، پس چه‌کسی می‌تواند عامل انتشار این گاز در مدرسه باشد. مگر می‌شود کسی وارد مدرسه شود، چنین کاری را انجام دهد و به‌راحتی از مدرسه بیرون برود. یک دختر کوچک‌تر هم دارم که چند خیابان آنطرف‌تر مدرسه می‌رود. حالا نگران او هم هستم که چند روز دیگر همین بلا را سر او هم بیاورند.»


https://uupload.ir/view/یه_اجرا_ی_شاد_و_جذاب_با_آهنگ_گیسو_طلا_-_gisoo_tala_happy_dance_3bjs.mp4/



۱۸ اسفند ۱۴۰۱ :



اکوایران: امروز در شبکه‌های اجتماعی عکسی دست به دست شده که نشان می‌دهد تصویر واگن بانوان در سایر واگن‌های مترو به صورت زنده پخش می‌شود. سرپرست مدیریت ارتباطات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفته این مساله بخاطر مشکل فنی بوده و مانیتورها در حال تست و تعمیر هستند.



















خمش کوره ای



در این روش لوله محکم بان شن پر  و سپس در کوره تا محدوده ۲۰۰۰ فارنهایت حرارت داده می شود . بعد از خروج از کوره یک سمت لوله در دستگاه های  نگهدارنده نگهداشته شده و عملیات خمش در سر دیگر انجام می شود.شعاع خمش توسط dies ، Stops یا templates در حال خمش کنترل می شود . برای خم های شعاع بلند یا لوله های با ضخامت زیاد ، عملیات شن پرکنی ممکن است انجام نگیرد.























.






جوش در خم ها ... استاندارد PFI ES-24

 


بعد از تکمیل جوش لب به لب محیطی و قبل از خمش ، OD و ID ( جایی که در دسترس است )  جوش بایستی سنگ زنی شده تا گرده اضافی جوش  برداشته و داخل فلز پایه ترکیب گردد.


آزمون رادیوگرافی جوش butt weld طبق آئین نامه اجرائی می تواند قبل و بعد از خمش انجام گردد.... ( طبق کد اگر لازم الاجرا باشد بایستی انجام گیرد)











۹ اسفند ۱۴۰۱ :

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیروز آخرین فرزند از سه توله به دنیا آمده ایران که به دلیل اشتباه تیم پزشکی و دست زدن به بدن شان بعد از عمل سزارین زودرس از سوی مادر طرد شده بودند ، پس از ده ماه و بر اثر بیماری کلیوی ایجاد شده که می تواند ناشی از عوارض تصمیمات اشتباهات بدو تولد این توله یوزها در خوراندن شیر خشک نامناسب یا استرس های ناشی از زندگی تنها در اسارت باشد ، با پایانی غم انگیز ، قصه اش را به پایان برد.


تجاوز جنسی به معشوقه

در ابتدای جلسه رسیدگی ترانه با چشمانی اشکبار پشت تریبون رفت و در طرح شکایت خود گفت:«مدتی قبل با سینا آشنا شدم.به نظرم آمد او پسر خوبی است.سینا به من ابراز علاقه می کرد و من هم کم کم به او علاقه پیدا کردم.تا اینکه سینا تصمیم گرفت به خواستگاری من بیاید و من هم موضوع را با خانواده ام مطرح کردم اما پدرم با ازدواج ما مخالف بود.او می گفت در مورد سینا تحقیق کرده و متوجه شده سینا موقعیت مالی خوبی ندارد و فرهنگ خانوادگی مان هم متفاوت است.اما عشق من و سینا هر روز به هم بیشتر می شد و فکر اینکه نتوانیم روزی با هم ازدواج کنیم برایمان خیلی دردناک بود.بالاخره سینا به من پیشنهاد داد که با هم فرار کنیم تا خانواده هایمان مجبور شوند به ازدواج ما با هم رضایت دهند.من هم قبول کردم و فکر می کردم یکی دو روزی طول می کشد و بعد دوباره به خانه برمی گردیم و پدرم تسلیم خواسته من می شود.اما ماجرا طور دیگری رقم خورد و سینا من را مورد تجاوز وحشیانه قرار داد.حال روحی خیلی بدی داشتم و مدتی بعد متوجه شدم باردار شده ام.دیگر نمی دانستم باید چطور به خانه برگردم چون خیلی شرمنده خانواده ام بودم.یک شب حالم خیلی بد شد و راهی بیمارستان شدم و تنها کسانی که در آن حال بد به آنها نیاز داشتم پدر و مادرم بودند برای همین با آنها تماس گرفتم.در بیمارستان متوجه شدم به دلیل بارداری خارج رحم،بدنم آسیب خیلی شدید خورده است.چند روزی در بیمارستان بودم و بالاخره پزشک به پدر و مادرم گفت من تا آخر عمرم نمی توانم بچه دار شوم و نازا شدم.»

ترانه در حالی که به شدت اشک می ریخت گفت:«آقای قاضی، سینا من را اغفال کرد و به بهانه عاشقی من را بیرون از خانه کشاند و به من تجاوز کرد.حالا در سن بیست سالگی دختری با جسم ناقص و روحیه خراب هستم آن هم فقط به دلیل اینکه فریب عشق سینا را خوردم.»

















تلورانس ( رواداری ) ساخت لوله ... فلنج ها در استاندارد PFI




تصویر زیر از استاندارد PFI ES-3 گرفته شده ENGL-2000


چرخش فلنج ها از موقعیت نشان داده شده اندازه گیری شده حداکثر ۲ میلیمتر است ( طبق شکل )


هم ترازی روها ( Face فلنج )  یا انتها نبایستی از موقعیت اندازه گیری شده نشان داده در هر عرض قطر بیشتر از ۱ میلیمتر در هر ۲۵ سانتیمتر یا ۱ میلیمتر هر کدام بزرگتر است باشد.





فاصله Opening ها در آئین نامه B31.3 بند 304.3.3



تبصره : انشعابات چندگانه

زمانیکه دو یا چند اتصال انشعاب به قدری نزدیک هستند که مناطق تقویت کننده آنها روی هم قرار می گیرند ، فاصله بین مراکز Opening ها باید حداقل 1.5 برابر قطر متوسط آنها باشد و مساحت تقویت بین هر دو Opening ( دهانه ) نباید کمتر از ۵۰ درصد مورد نیاز هر دو باشد.هر دهانه باید دارای پد  تقویت کننده مناسب مطابق با b و c باشد . هیچ بخشی از سطح مقطع فلزی نباید روی بیش از یک دهانه اعمال شود یادر هر ناحیه ترکیبی بیش از یک بار ارزیابی شود . برای توصیه های دقیق در مورد فاصله نازل های جوش داده شده با استاندارد PFI ES-7 ، حداقل طول و فاصله برای اتصالات انشعابی مشورت کنید.






۹ اسفند ۱۴۰۱ :


حفظ ارزش پول افغانستان در برابر دلار، در حالی است که این کشور در اختیار طالبان است و فردی بدون هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی و تخصص اقتصادی، رئیس بانک مرکزی افغانستان است و زمانی که به این سمت رسید، گفته می شد که تنها سابقه مالی و پولی وی این بود که پول های رئیس طالبان را برای او نگه می داشته است!

همچنین طالبان نیز تحت تحریم های شدید بین المللی است.

پیشنهاد می شود مسوولان وزارت اقتصاد و شخص آقای فرزین، رئیس بانک مرکزی ایران سفری به کابل داشته باشند و از آقای حاجی محمد ادریس، رئیس بانک مرکزی افغانستان و بقیه مسوولان اقتصادی طالبان بخواهند دانش و تجربه خود را در زمینه حفظ ارزش پول ملی در شرایط سخت تحریم را به آنها منتقل کنند. چه اشکالی دارد مسلمانان از یکدیگر یاد بگیرند؟!

آدرس بانک مرکزی شان هم این است: افغانستان، کابل، خیابان ابن سینا، بانک مرکزی افغانستان (دِ افغانستان بانک) ؛ البته به شیکی ساختمان شیشه ای بانک مرکزی ایران در میرداماد تهران نیست، ولی بروند، بلکه فرجی حاصل شد!











Spot facing




ای که دستت می رسد

                                 دستی بگیر




منظور محل قرارگیری Head پیچ است




2.1 U.S. Customary (Inch-Series) Bolting 

2.1.1 The dimensions for spot facing apply  to the use of hexagon head bolts or hexagon  nuts in accordance with ASME B18.2.1 and  ASME B18.2.2 (heavy series). For bolt sizes 1/2 and 5/8, the minimum diameter of spot facing is sufficient for regular square head  bolts, in accordance with ASME B18.2.1.

2.1.2 The minimum spot facing diameters  illustrated in Figure 1, are listed in Table 1  for bolt sizes 1/2 inch through 31⁄2 inches.








.



















ASTM D2466 استانداردی برای اتصالات لوله پلاستیکی PVC ، اسکجوئل ۴۰


Dimensions and Tolerances:


ابعاد و تلورانس ها


بند ۶.۱.۳ : حداقل ضخامت دیواره اتصالات می بایست ۱۲۵ درصد حداقل ضخامت دیواره مرتبط با اسوجوئل لوله ۴۰ باشد که برای استفاده از آنها طراحی شده اند باشد ، غیر از اتصالات ساکت ( Socket )  که ضخامت دیواره می بایست حداقل مساوی با حداقل ضخامت دیواره بر اساس لوله S40 باشد.برای هر اتصال رزوه ای ( Threaded ) حداقل ضخامت دیواره قسمت رزوه شده بایستی مساوی با حداقل ضخامت متریال زیر ریشه ( Root ) رزوه لوله رزوه شده s80 با همان اندازه باشد.


بند ۶.۱.۴ : حداقل قطر داخلی اتصالات نباید کمتر از حداقل قطر داخلی مشخص شده اندازه متناظر لوله s40 باشد.هر اتصالی که داره رزوه نر ( Male ) باشد نباید قطر داخلی آن بزرگتر از لوله s80 با همان اندازه باشد.


۶.۳ : فشار ترکیدگی 

۶.۳.۱ : حداقل استحکام ترکیدگی اتصالات نبایستی کمتر از چیزی که برای سایز و ضخامت دیواره لوله استفاده شده ، محاسبه گردد.



S =P(DO- t)/2t 

where:

S = hoop stress, psi (or MPa),

P = internal pressure, psi (or MPa),

DO = average outside diameter, in. (or mm), and

t = minimum wall thickness, in. (or mm).









5 اسفند ۱۴۰۱


محمدرضا جوادی یگانه، جامعه‌شناس معتقد است که فاصله میان اعتراضات کوتاه شده و احتمالا اعتراض بعدی درباره موضوعات اقتصادی باشد.








کانال‌های همسریابی قانونی نیستند
سرهنگ مرتضوی(رئیس پلیس فتای اصفهان) می‌گوید: یکی از جرائمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران با سوق دادن آن‌ها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه‌یابی است.

مرتضوی می‌گوید: هیچ قانونی در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم، اضافه می‌کند: بنابراین اگر با این‌گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آن‌ها مجرمانه است. او می‌گوید: هیچ‌چیزی به نام صیغه‌یابی یا همسریابی در فضای مجازی نداریم کلاً این مسئله غیرقانونی و مجرمانه است.



۷ اسفند ۱۴۰۱  : وفات شهرام عبدلی ۴۶ ساله بازیگر در مشهد بعلت خونریزی مغزی با سابقه قبلی جراحی قلب



فلاحی پور یادآور می شود: به غیر از سریال «آسوده باش»، در یکی دو کار دیگر با شهرام عبدلی عزیز همکاری داشتم که یکی از آنها «آخرین دعوت» بود که در آنجا هم با هم همبازی بودیم. به غیر از کار، دوستی و تعلق خاطری هم بین ما بود. ایشان بسیار بامحبت و خونگرم بود اما این اواخر متاسفانه بدشانسی آورد؛ به خاطر عمل قلبی که داشت مدتی کم کار شده بود. وقتی سر سریال «آسوده باش» او را دیدم، از او پرسیدم چرا این اندازه لاغر شدی؟ که شهرام پاسخ داد، مدت‌ها پیش عمل قلب انجام دادم و آنطور که من فهمیدم داروهایی را به خاطر عارضه قلبی اش مصرف می کرد که گویا همین داروها این مشکل را برایش به وجود آورد و موجب خونریزی مغزی شد.







حداکثر فشار کاری مجاز لوله PVC



درجه بندی فشار برای آب ، بدون ضربه ، ۲۳ درجه سانتیگراد ( ۷۳ فارنهایت ) با لوله انتهایی ساده است.لوله رزوه ای نیاز به کاهش ۵۰ درصدی فشار ذکر شده دارد.برای تعیین حداکثر فشارمجاز هنگام کار در دماهای بالاتر از ۲۳ درجه سانتیگراد باید فاکتورهای کاهش درجه حرارت مناسب اعمال گردد.




De-rating Factor

Operating Temperature(F°)De-rating Factor
731.00
800.88
900.75
1000.62
1100.51
1200.40
1300.31
1400.22




Example: 10" PVC Schedule 80 @120° F =?
230 PSI X 0.40 = 90 PSI max @ 120° F
Nps 10=10.75" , s80=0.593"





در B31.3 : ( لوله تحت فشار داخلی و Straight )




ستون Hydrostatic Design stress 




۴ اسفند ۱۴۰۱  اخبار ساعت ۲۱ : 

سقوط هلی کوپتر در بافت ( در لیست استاندارد هواپیمایی کشور نبود )

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: حال وزیر ورزش بهتر شده و جای نگرانی نیست و او فعلاً نیازی به جراحی ندارد.


سازمان هواپیمایی کشور: بالگرد وزیر ورزش در این سازمان ثبت نبود / بالگرد متعلق به هلال احمر بود











۵ اسفند ۱۴۰۱ : ( دلار  ۴۸ هزار تومانی )

ایسنا نوشت: خطیب جمعه مشهد گفت: برادران و خواهران، امروز، روزی است که دشمن با دو اسلحه وارد میدان شده تا نظام و انقلاب را به سقوط بکشاند؛ یکی با ترویج بی‌حجابی، بی‌بندوباری و لاابالی‌گری و دیگری با پایین آوردن ارزش پول ملی که از طریق توطئه‌های ریز و درشت در کشورهای همسایه، در مسیری که بانک مرکزی در پیش گرفته مانع ایجاد کند.
























ماکزیمم فشار داخلی متریال استنلس A312 آئین نامه B31.3



farsnews.ir/news/



البته برای ضخامت های کوچکتر از یک ششم قطر خارجی لوله (بدون خم و شامل مایتر نمی شود )


  • T(oC) = 5/9[T(oF) - 32]
  • 5÷9×(600-32)=315 C









اسفند ۱۴۰۱ : 


98113 : هموطن گرامی!

یکی از مهمترین شگردهای موساد در انجام عملیات های تروریستی و جنایت در ایران، سوء استفاده از ضعف اطلاعات و آگاهی مردم است. 

«در صورتی که فردی با پرداخت پول از شما درخواست خریداری وسیله نقلیه و رها کردن آن در مکان مشخصی را نمود، به این فکر کنید که ممکن است در اقدام تروریستی موساد مورد بهره برداری قرار گیرد.»

ستادخبری وزارت اطلاعات










روستای دهردون

رجا اولین بار به همسری گدو ویرمه ۲۱ – ساله درآمد و بعد بیج ۳۲ – ‌ساله، کمی بعد به سانتی رمه ۲۸ – ‌ساله، سپس به گاپل ۲۶ – ‌ساله و در نهایت به دنیش ۱۸ – ‌ساله.

مادر رجا سه شوهر دارد که هر سه برادرند و او نمی‌داند رجا از کدام شوهرش است. همچنین رجا هم نمی‌داند پسر یک و نیم ساله‌اش «جی» از کدام همسرش است، ولیکن او همه پنج شوهرش را دوست دارد و همسرانش نیز به او مهر دارند زیرا هر کدام از پنج برادر به صورت برابر اظهار می‌کنند که شاید پسرشان مال او باشد



قیمت قبر در آرامستان تپه سرخه لواسان بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تعیین می‌شود؛ در حالی که بنا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، این زمین دولتی توسط افرادی تصرف شده بود و حالا آزادسازی شده است.



شانا سوان، متخصص همه‌گیری‌شناسی (اپیدمیولوژی) و دانشمند برجسته حوزه محیط زیست، با انتشار نتایج تحقیقات خود در کتابی با نام «شمارش معکوس» (Count Down) رابطه موجود میان مواد شیمیایی صنعتی و طول آلت تناسلی و قدرت باروری انسان را بررسی کرده بود.

به گفته او، آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی منجر به افزایش میزان اختلال نعوظ، کاهش باروری و افزایش تعداد نوزادانی شده است که با آلت تناسلی کوچک‌تری به دنیا می‌آیند.







شهر نو پهلوی ( خفت و ذلت زنان )



(بخشی از کتاب با من به شهرنو بیایید نوشته هدایت الله حکیم الهی) به روایت منابع تاریخی در سال‌های 1346 و 47 یک هزار و پانصد زن تن فروش در شهرنو حضور داشتند؛ تعداد این زنان، باید روز به روز بیشتر می‌شد. به این دلیل که زنان تن فروش بعد از چند سال در اوج جوانی تبدیل به زنانی فرسوده و فرتوت می‌شدند و سردسته‌های قلعه که به آنها خانم رییس می‌گفتند برای از رونق نیفتادن کاسبی‌هایشان زنان جدید را جایگزین آن‌ها می‌کردند. اینطور بود که تعداد زنان تن فروش شهرنو در زمان پیروزی انقلاب، براساس آمار اعلامی کمیته انقلاب اسلامی جنوب غرب تهران 2 هزار و 400 زن تن فروش بود که هزار و 200 نفر آنها کارت تردد به قلعه را داشتند و بقیه بدون کارت بودند. (آمار، برگرفته از مصاحبه سردار علیقلی فودازی عضو شورای کمیته انقلاب اسلامی جنوب غرب تهران و فرماندهی تخریب شهرنو در سال 1358)



















سورتمه رانی لخت در آلمان