کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان
کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان

ابعاد Miter Bend ( ساخت زانوئی چند تکه از لوله )






762÷38.1=20"



pipe.pip_001 شابلون دامی ساپورت ، مایتر لوله و زانو


در کلیه معاملات به ویژه در قرارداد ملکی، طرفین می‌توانند به منظور تضمین تعهدات طرف مقابل، مواردی همچون حق فسخ، خسارت روزانه و وجه التزام را تا هر مبلغی تعیین کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: scpd.eadl.ir/news/ID/42731

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه



بدحجاب‌ها تحویل مراجع قضایی نمی‌شوند

سرهنگ حاج احمد میرزایی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ نیز در واکنش به برخی ادعاهای شهروندان که بر اساس آنها، کسانی که از سوی نیروهای گشت ارشاد به خاطر بدحجابی یا پوشش نامناسب بازداشت و تحویل مراجع قضایی می‌شوند، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی می‌گوید: ماموران ما ابتدا به کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند یا پوشش نامناسبی دارند یا به هر دلیلی رفتار غیرمتعارفی دارند، تذکر داده و پس از شرکت در دوره‌های آموزشی، از آن‌ها تعهد کتبی گرفته و آزاد می‌شوند.


مختار سر عبیدالله بن زیاد را نزد امام سجاد (ع) در مدینه فرستاد، حضرت خوشحال شد و فرمود: خدا جزای خیر به مختار دهد که خونخواهی ما نمود.پس از آن، مصعب بن زبیر در سال 67 هجری با غلبه بر کوفه سر از بدن مختار جدا کرد.


به نوشته کتاب تاریخی مروج الذهب، مصعب بن زبیر، دو همسر مختار به نام های ام ثابت و عمره (دخترسمرة بن جندب و دختر نعمان بن بشیر) را احضار کرد و گفت از مختار تبرّى بجویند.

آنان گفتند:چگونه از کسى تبرّى بجوییم که مى‏‎گفت: پروردگار من خداست و روزها روزه مى‏‎گرفت و شب‏ها بیدار بود و خونش را براى خدا و رسول خدا در راه کشندگان فرزند دختر پیامبر و خاندان وشیعیان وى داد.

ام ثابت دختر سمره ناگزیر از مختار بیزارى جست و گفت:اگر با شمشیر از من کفر بخواهید، کافر مى‏‎شوم.

اما عمره دختر نعمان بن بشیر گفت: این شهادتى است که روزى من شده، آیا آن را ترک کنم؟ نه، چنین نمى‏‎کنم. این مرگ است و سپس بهشت و ورود بر پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار. بارالها، شاهد باش که من پیرو پیامبرت و فرزند دختر او و اهل بیت و شیعه اویم. [مروج الذهب، ج 3، ص 107]

مصعب او را به زندان انداخت و به برادرش «عبدالله» نامه نوشت که این زن بر این باور است که مختار پیغمبر است. آن گاه او را بین کوفه و حیره گردن زدند. [تاریخ الامم و الملوک، ج 4، ص 574]



دنبال خرافه نباشید

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ‌مکارم شیرازی در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان از دفتر این مرجع تقلید که آیا ناف نوزاد را در جای مقدسی مثل مسجد، مدرسه و... باید انداخت یا اینکه باید دفن کرد، ضمن تقبیح و خرافه خواندن این کار چنین پاسخ داده است: «می‌توانید آن را دفن کنید و دنبال خرافات نباشید.»

اینکه این کار خرافی است و رها کردن‌ بندناف نوزاد از کسی مهندس و دکتر و... نساخته و نمی‌سازد نیاز به آوردن دلیل و مدرک ندارد. علی‌الحساب پیشنهاد خود دانشجویانی که در شریف درس می‌خوانند این است که راه ورود به این دانشگاه تنها و تنها از کانال درس و داشتن پشتکار و اراده می‌گذرد.



داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند در این باره توضیح داد: ساختار گوشت متشکل از پروتئین و چربی است و سلول‌های اکتین و میوزین در اثر چرخ کردن، ساختار سلولی آنها دچار گسست می‌شود به دلیل اینکه این ساختار سلولی شکسته می‌شود محتوی ساختار سلولی به راحتی با آب شسته می‌شود و این رنگدانه‌های میوگلوبین که داخل گوشت وجود دارد و خون‌آبه‌ای که در داخل خون است به دلیل شستشو از بین می‌رود.

وی افزود: طبیعی است که هر گوشتی بعد از شستشو رنگش تغییر پیدا کند اگر آن گوشت چرخ بشود و ساختار سلولیش از بین برود بنابراین این موضوعی که درباره گوشت چرخ کرده اتفاق افتاده در ماه‌های گذشته هم البته یکی دو مورد ابهام داشت و بعضی از شهروندان گوشت چرخ کرده را شستشو می‌دادند، بعد می‌دیدند که رنگش تغییر کرد. این ناشی از ساختار پروتئینی گوشت و شسته شدن و خارج شدن رنگدانه‌های داخل گوشت است که یک امر کاملا طبیعی است.
















حداقل ضخامت دیواره لوله بر اساس B31.3 ویرایش 2008 و 2014


در تصویر زیر حداقل تنش مجاز در دما در ویرایش ۲۰۰۸ داده شده و اینکه عمل interapolation برای بین دماها نیز صورت نگرفته یعنی در دمای ۵۶۰ درجه فارنهایت در فرمول تنش مجاز همان 17.3 در نظر گرفته شده ( عمل درون یابی خطی با May be همراه است نه Shall be )






در تصویر بالا در ۸۰۰ درجه فارنهایت برای متریال A53 گرید B عدد 10.8 ( واحد ksi ) داده شده ولی در ویرایش 2014 : مقایسه کنید







لاله مرزبان 










Branch Pipe Layout





برنچ 90 درجه یا T-Piece با ۲۴ سنتر و اختلاف در مراکز ( یعنی لوله برنچ از مرکز هدر فاصله دارد - Offset در سطح  ) قطر برنچ ۲۵۰ و قطر هدر ۳۵۰



در تصویر زیر اگر عدد اعشاری کوچکتر از 0.9 بود عدد اعشار در نظر گرفته نمی شود ولی اگر بزرگتر مساوی بود به بالا گرد می شود.


329.07-325.15=3.92~4

336.88325.15=11.73



تصویر زیر ، انشعاب T با قطر هدر 200 ، رایزر 100 و ارتفاع از سطح هدر 100 میلیمتر . فاصله محیطی از سنتر صفر تا X5 ( یا سنتر ۵ )  برابر 98.2 میلیمتر


مثل بالا



برنچ لترال ( زاویه دار ) یا Y-Piece چهل درجه و ۷۲ سنتر ... 16×24 که البته ضخامت  در محاسبات اثری ندارد . طبق تصویر بالاترین مقدار خط Y در چارت منحنی ( بالاترین خط در شابلون ) 19.06806 اینچ است.








برنامه محاسبه شابلون دامی ساپورت و مایتر 


https://cafebazaar.ir/app/ir.pipe.pip_001?l=en



وقایع تلخ مرداد ۱۴۰۱ : 


ضارب سلمان رشدی ، مرداد ۱۴۰۱ غرب نیویورک

هادی مطار ( مَطَر ) محل تولد آمریکا در خانواده ای لبنانی ، انگیزه قتل : بی هدف ( یعنی همینطوری حال کرده بزنه )



حکم اعدام سلمان رشدی بر هر مسلمانی واجب است 






21 مرداد ۱۴۰۱ قتل یک محیط بان در جلوی مجتمع قضائی در کرمانشاه ( با حداقل شلیک تیر ۱۰ فشنگ ) ... واقعا تاسف باره 

بعد از پایان دادگاه که نجفی دوباره داشت به زندان انتقال داده می شد، پدر مقتول (فلاحی) با اسلحه کلاشینکف به سمت محیط بان نجفی شلیک کرد و او را کشت.




رتبه‌های زیر ۱۰۰ و در بعضی موارد زیر ۵۰ اگر رشته‌های خاصی که متقاضی کمتر دارد را به‌عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها حقوق داده خواهد شد که تا پایان تحصیل ادامه دارد.


البته توسط آگاهی دستگیر شد با اشتراک گذاری و Share در فضای مجازی



نیکی نصیریان




















اختلافش منهای سینوس



ساخت ردیوسر (کاهنده) از استوانه یا سیلندر



ردیوسر کاهنده با ۶ بازو  ( تعداد تقسیمات دایره 8 ) 








4×3 , 6×3


























محاسبه مساحت سطح لوله ( Surface Area )



https://www.omnicalculator.com/construction/pipe-volume


اطلاعات : 


قطر خارجی لوله :  323.85 یا سایز 12 اینچ

طول لوله : 24 متر 


(323.8×π÷1,000)×25=25.43119 ( Square Meter )


volume_pipes





هر متر مکعب 1000 لیتر است.


(323.85÷2)^(2)×π÷1,000=82.3716litres


(323.85÷2)^(2)×π÷1,000×25=2059.29086 litres




.



.