کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان
کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان

اپلیکیشن دامی ساپورت نوع Top&Bottom و ساپورت Trunnion


طبق اعلام روابط عمومی ثبت احوال کشور، دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه های اجرایی و بانک‌ها تخلف و غیرقانونی است.






Contour:خط تراز


‏«محاسبه شابلون دامی ساپورت نوع نصب در بالا و پائین سنتر زانو + ساپورت Trunnion » را در بازار اندروید ببین:



اپلیکیشن دارای جدول ضخامت بوده و می توانید عدد SCH مورد نظر را بدون تایپ کردن انتخاب کنید ... این اپلیکیشن شما را از کشیدن هر بار شابلون بی نیاز می کند فقط کافیست بالاترین نقطه که در ستون Y و اولین ردیف است را از سر لوله گونیا شده به عقب اندازه بزنید ، یک   دایره محیطی از همان نقطه عقب نشینی ترسیم کنید و بقیه نقاط Y رو از همان خط محیطی علامت بزنید سپس نقاط رو بهم متصل کرده و از بیرون از خط باضافه ۳ میل آنطرف تر با احتیاط برشکاری کنید هر چقدر تعداد سنتر بیشتر باشد کار سریعتر انجام خواهد گرفت.ابعاد برای سه تیپ زانویی 90LR ،  45LR    90SR ، 903Dوجود دارد البته در دموی فایل فقط 90LR برای تست کردن و فقط سایز زانویی ۱۰ اینچ داده شده.سایز برنچ یا دامی در تمام سایزها وجود ندارد و فقط از یک سایزی تا نصف سایز زانویی انتخاب شده توسط شما قابل انتخاب است مثلا هیچوقت زیر زانویی ۱۰ اینچ دامی ۲ اینچ قرار نمی دهند سایز معمول آن در پروژه ها متفاوت است ولی معمولا نصف سایز هدر یا زانویی یا یک سایز پائینتر( طبق جزئیات ساپورت ) است.یک باکس E در اپ وجود دارد و این در مواقعی است که نشیمنگاه شمادر جای خود قرار نگرفته باشد و اختلاف ارتفاعی داشته باشد ( در طراحی یا کار نشدن درست Paving ) می توانید با محاسبه و پر کردن این باکس دامی را کمی بالاتر یا پائینتر از سنتر زانویی قرار دهید بجای اصلاح نشیمنگاه برخلاف نوع سنتر که خط مرکزی لوله و زانو در یک راستا است . در صورت می خواهید نوع TOP و BOTTOM را داشته باشید از پ ر کردن باکس E صرفنظر کنید







-قیمت  حدود 50 هزار تومان سالیانه ( برای سال ۱۴۰۲ البته)

-دارای چک باکس محاسبه شابلون Trunnion ( یا برنچ Set-On یا Stub-On )

-دارای باتن انتخاب SCH و نمایش ضخامت طبق جدول ضخامت لوله ها

-دارای چک باکس اعمال نصف ضخامت یا کل ضخامت در محاسبات

-انتخاب سنتر دلخواه تا ۴۰۰ و فقط اعداد زوج

-جدول سنتر زانویی

-جدول ضخامت لوله

-محاسبه وزن و سطح تقریبی لوله و زانویی ۹۰ درجه ... برای جلوگیری از اشتباه ، از تغییر باکس OD بپرهیزید چنانچه قطر شما منطبق بر سایزهای موجود در جدول ضخامت نیست ، شخصا بصورت واقعی سنتر زانویی را البته (۹۰ درجه آنرا ) در باکس مربوطه تایپ کنید ( به طور مثال اگر شما زانویی ۳۰ درجه از ۹۰ درجه لانگ یا شورت یا تری یا فایو لانگ برش دادید می بایست سنتر ۹۰ درجه آنهارا وارد باکس EC کنید و در زاویه عدد ۳۰ را وارد کنید ) در هر صورت با محاسبه اشتباه سنتر زانویی یا عدم وارد کردن درست قطر یا خود سنتر و یا اشتباه در تبدیل متر به میلیمتر در طول لوله ، اپلیکیشن عدد درستی را نخواهد داد چون داده های ورودی شما اشتباه تایپ شده اند ، پس در ورود داده دقت کنید.


http://cafebazaar.ir/app/?id=com.phoenix.dummyleg.pro&ref=share



منظور از Top : خط مرکزی لوله بالا یا سمت راست خط سنتر زانویی قرار میگیرد و مثبت است.

منظور از Bottom : خط مرکزی لوله پائین یا سمت چپ خط سنتر زانویی قرار میگیرد و منفی است.



TOP








کارت به کارت اشتباه : 

درصورت بروز با این مشکل سریعا به بانک طرف حساب مراجعه می کنید و آنها می بایست طبق قانون با تلفن طرف حساب برای بازگشت پول به حساب شما مذاکره کنند در صورت تمرد بانک ، در سامانه شکایت بانک مرکزی شکایت خود را ارسال کنید و در صورت تمرد طرف حساب به شورای حل اختلاف محل خود مراجعه کرده و اقامه دعوی کنید ( با در دست داشتن برگه واریزی و کارت ملی)






برای دفع سمومات بدن و خون سازی می توان ۳ روز ( ۳ استکان  روزانه ) در هفته آب انگور تناول کرد یا مخلوط شیره انگور+شیر+بادام



کنکور تیرماه ۱۴۰۲ : 

برترین‌ها: یکی از کاربرانی که امروز در نوبت دوم کنکور سراسری شرکت کرده بود، درباره برخورد بد مراقبان کنکور نوشته: یکی از عجیب ترین اتفاقای کنکور امروز این بود که تو حوزه نمیذاشتن کسی اب معدنی یا شکلات با خودش ببره و از هرکی میگرفتن مینداختنش سطل اشغال.... در جواب دختری که پرسید بردن اب معدنی یا شکلاتی که خودمون اوردیم چه اشکالی داره گفتن که ممکنه توش انرژی زا باشه... مثلا کسی انرژی زا بخوره کل سوالای کنکورو میتونه جواب بده؟





دهه دوم تیر ۱۴۰۲ : حمله تروریستی به کلانتری ( زاهدان):


دهه دوم تیر ۱۴۰۲







شَق‌ّالقَمَر (به عربی: انشقاق‌القمر ) معجزه‌ای است که در روایات اسلامی، به پیامبر اسلام محمد نسبت داده شده‌است، و گفته شده که ماه به اشارهٔ وی از هم شکافته و دونیم شده‌است و پس از مدت زمان کوتاهی دو نیمه ماه دوباره به هم متصل شده‌اند.


تیرماه ۱۴۰۲ و کارگر در جمهوری پربرکت اسلامی :( خودکشی یک کارگر)


این کارگر ۵۸ ساله که نامش «صدیقی» بوده، با بیش از دو دهه سابقه‌ی کار و در پی اقدام شرکت در تعدیل نیرو به علت مازاد نیروی کار دست به این اقدام زده است.(خودکشی با پرت کردن خود جلوی لکوموتیو )

یک منبع کارگری گفت: با توجه به ماهیت سخت و زیان‌آور کار در راه‌آهن، این کارگر متوفی می‌بایست بازنشسته می‌شد اما به گفته‌ی دیگر کارگران، مدیران شرکت در رد کردن بیمه سخت و زیان آور برای کارگران مجموعه همکاری نکردند.

روابط عمومی شرکت رجا با تایید فوت این کارگر پیمانی شرکت قطارهای مسافری رجا، نسبت به جزئیات این خبر و علت این رویداد اظهار بی‌اطلاعی کرد.


تیرماه ۱۴۰۲ : جاعل حرفه ای 





از صفات بیان شده برای حورالعین در قرآن و بعضی روایات می‌توان چنین استفاده کرد که حورالعین در بهشت بیش از یک همسر ندارد؛ زیرا خداوند در مورد صفات حورالعین می‌فرماید: …نه هیچ انسانی قبل از ایشان (قبل از آن شخص بهشتی) آن‌ها را لمس کرده و نه هیچ جنّی





حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتقادی تند و عجیب از مقامات وزارت علوم گفت: تا خارجی‌ها نگویند، قبول نمی‌کنیم که یک نفر دانشمند است و بعد سریع می‌گوییم فرار مغزها! میگویم مغز برگرد! آخه الاغ؛ این آدم ۱۰ بار آمده وزارت‌خانه تو، ۳۰ بار آمده کارخانه شما، ۶۰ بار التماس کرد. در نهایت طرحش را دزدیدید. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزیر علوم خلاف منویات رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی حرف می‌زند؛ کار مملکت دست همین‌هاست که در دولت روحانی هم پُر بود.




بر هرکس  که توانمند باشد حج واجب است و خرج کردن در راه فقرا کراهت دارد.




دل خوش از آنیم که حج میرویم
غافل از آنیم که کج میرویم

کعبه به دیدار خدا میرویم
او که همینجاست کجا میرویم

حج بخدا جز به دل پاک نیست
شستن غم از دل غمناک نیست

دین که به تسبیح و سر و ریش نیست
هرکه علی گفت که درویش نیست

صبح به صبح در پی مکر و فریب
شب همه شب گریه و امن یجیب








۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ :


رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر ما فرصت تحصیل برای برادران و خواهران  عراقی خود فراهم نسازیم، دشمنان دو ملت این خلا را پر خواهند کرد و سرنوشت روابط آینده دو کشور را رقم خواهند زد. علاوه بر مزایای فرهنگی و اجتماعی، درآمدزایی ارزی ناشی از این تبادل علمی که سرانه شهریه دانشجویی آن در هر ترم بیش از ۱۰ برابر دانشجوی شهریه‌پرداز ایرانی است و بصورت ارزی خواهد بود، نصیب دانشگاه تهران خواهد ساخت تا آن را در زمینه زیرساخت‌های دانشگاه و ارتقای خدمات دانشجویی همچون تغدیه، خوابگاه و ... هزینه نماییم.




آقای دکتر شما اگر جای خالی دارید با نصف قیمت بصورت خصولتی دانشجوی بدون کنکوراز هم وطنان خودمون بگیرید نمیخواد بفکر روابط بین الملل و ضربات از سوی تروریست ها باشید!!!



اواخر تیر ۱۴۰۲ ( جالبیش آیتم سوم در تصویر دستگیرشده ولی بعد آزاد ... ممکنه به قید ضمانت شاید از مرفهین با درد بوده)




«ایلیا ابراهیمی» که کمتر از 9 سال سن داشت، طی روزهای گذشته به دل‌درد مبتلا شده بود و مراجعه به پزشک نیز تشخیص درستی به همراه نداشت تا اینکه شب گذشته راهی اتاق عمل شد و به دلیل ترکیدن آپاندیس و پخش عفونت در بدنش، صبح امروز جان خود را از دست داد.

پسر بزرگتر سعید ابراهیمی کشتی‌گیر است و زیر نظر او در نهاوند تمرین می‌کند.



اواخر تیر ۱۴۰۲


مطابق با تدابیر محدودکننده جدید، اتحادیه اروپا از صادارات قطعاتی که در ساخت و تولید پهپاد به کار می‌روند، به ایران منع شده است. این تدابیر همچنین علیه اشخاصی که حامی و برنامه پهپادی ایران بوده یا در آن دخیل هستند، می‌تواند اعمال شوند و شامل محدودیت‌های مسافرتی و همچنین توقیف اموال می‌شوند.

این تدابیر جدید مکمل سه بسته تحریمی پیشین اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهای دخیل در برنامه پهپادی هستند.

شورای اروپا همچنین تصمیم گرفت که شش ایرانی را به دلیل آنچه که "حمایت از تهاجم روسیه علیه اوکراین (با استفاده پهپاد) و همچنین حمایت از سوریه (با استفاده از سیستم ضدهوایی)" خواند به دو لیست تحریمی موجود اضافه کند.


۳۱ تیر ۱۴۰۲

آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی ( عضو تشخیص مصلحت نظام مقدس ) رحمت الله علیه بار سفر از جهان خاکی بربست و در ماه محرم به رحمت ایزدی پیوست.



اواخر تیر ۱۴۰۲ 



کد خبر: ۷۳۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۹ تیر ۱۴۰۲

فارس: امروز (پنجشنبه، ۲۰ جولای)، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت شد. 

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است. در همین حال، برخی رسانه‌ها گزارش دادند: سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند. 

کانال تلگرامی «صابرین» با انتشار تصاویری از اهانت مجدد به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم، نوشت که امروز سلوان مومیکا، فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان پیش در پایتخت سوئد اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، خود را به مقابل ساختمان سفارت عراق رسانده و تحت حمایت پلیس سوئد، قران کریم و پرچم عراق را با پای خود لگدمال کرد. 

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند. 







عشق کوفی گر بجنبد 

عالمی رسوا کند






«عبدالله‌بن‌حسن‌بن‌علی»، فرزند امام حسن مجتبی (ع)، نوجوان ۱۱ ساله‌ای بود که در شمار آخرین شهیدانی است که در ظهر عاشورا و پیش از شهادت امام حسین به شهادت رسید.

او وقتی دید امام حسین بر زمین افتاده و در محاصره دشمن است، در دفاع از عموی بزرگوارش به سوی میدان شتافت؛ امام حسین با دیدن او به زینب (س) فرمود: «خواهرم این کودک را نگهدار.» حضرت زینب سعی کرد از رفتنش جلوگیری کند و او را به خیمه بازگرداند، اما او مقاومت کرد و بازنگشت و خود را به امام رساند؛ در این هنگام یکی از سپاهیان دشمن به نام «بحربن‌کعب» به سوی امام حسین آمد و قصد کشتن امام را داشت که آن کودک مانع شد و شمشیر دشمن بر دستش فرود آمد و دستش از بدن جدا شد. در همین هنگام «حرمله بن کاهل اسدی» گلوی عبدالله را هدف قرار داد و او را به شهادت رساند.




تیرماه ۱۴۰۲ و بی خبری خزعلی از گشت ارشاد به دستور حضرت رئیسی


خزعلی که در حاشیه جلسه هیات دولت حضور پیدا کرده بود، زمانی که با پرسش‌های خبرنگاران درباره دستور رییس‌جمهور برای بازگشت گشت‌های مربوط به حجاب در سطح شهر و اینکه این مساله دستور شخص ابراهیم رییسی بوده، روبه‌رو شد، این‌طور واکنش نشان داد: «من چنین دستوری را نشنیده‌ام.»




بازداشت شهره قمر در مردادماه ۱۴۰۲ از سلامتی نتانیاهو تا دعوت به لخت شدن عزاداران








به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلام‌شهر، حوالی ظهر روز تاسوعای حسینی(ع) زائرین حرم مطهر امامزاده عقیل(ع) وجود یک نوزاد را که کنار ضریح مطهر رها شده بود، به خادمین امامزاده اطلاع دادند، با حضور خادمین و با بررسی‌های البسه کودک در نامه‌ای که همراه کودک بود، مشخص شد والدین این کودک 18ماهه به‌علت عدم تأمین مخارج نوزاد وی را در این محل رها کرده‌اند.




انگیسی پایه هفتم-مهر۱۴۰۲










تعیین ضخامت لوله غیر فلزی تحت فشار داخلی !!!



A304.1.2 : لوله غیرفلزی تحت فشار داخلی :

ضخامت  فشار داخلی طراحی t ، نباید کمتر از آنچه که توسط یکی از معادلات زیر محاسبه شده باشد، از جدول Appendix B برای مقادیر تنش می توان استفاده کرد.



(a) Thermoplastic Pipe [See Para. A302.3.2(a)]

t =PD/(2S + P)  (Table B-1)

(b) RTR (Laminated) Pipe [See Para. A302.3.2(b)]

t =PD/(2S + P)  (Table B-2)

(c) RTR (Filament Wound) and RPM (Centrifugally Cast)

Pipe [See Para. A302.3.2(c)]

t =PD/(2SF + P) (Table B-3)




F : service (design) factor. See para. A302.3.2(c).

Hydrostatic Design Basis

(1) When using the cyclic HDBS, the service (design) factor F shall not exceed 1.0.

(2) When using the static HDBS, the service (design) factor F shall not exceed 0.5








ضریب کاهش استحکام اتصال جوش در کد B31.3



the Weld joint strength reduction factor


در جدول 302.3.5e ضریب کاهش استحکام اتصال جوش یا W برای انواع متریال مشخص شده است.مگر اینکه در دماهای بالا ، استحکام دراز مدت اتصالات جوشی ممکن است کمتر از استحکام طولانی مدت فلز پایه یا Base metal باشد که در این مورد W را می توان بااین جدول تعیین نمود.



1-فقط برای لوله های درزدار ( که جوشی هستند ) قابل اعمال است.

2-W برای لوله های بدون درز یا Seamless یک است.

3-مقدار W در دمای 510 درجه سانتیگراد و پائین تر یک داده شده و 0.5 در 816 درجه سانتیگراد برای همه متریال 


توجه : اگر لوله بدون درز داشته باشید مقدار W همیشه یک است.


فرضا طبق دمای اجزا در جدول بالا برای گروه Carbon یا Alloy استیل بالای 427 درجه سانتیگراد ، ضریب W عددی غیر از یک است . البته برای حداکثر دمای یک متریال باید به جدول A1 یا A1M و یادداشت های بالای جدول رجوع کرد و در موارد لیست نشده به طراح.
















Brief

PBE : Plain Both Ends 

TBE : Threaded Both Ends 

TOE : Threaded One End 

TSE : Threaded Small End 

TLE : Threaded Large End