کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان
کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته  لوله کشی صنعتی  ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) -  مایترکاری

کلینیک فوق تخصصی دانش آموخته لوله کشی صنعتی ۸۳-۸۴ ( نفت و گاز ) - مایترکاری

سایتی نو و نخست برای ارائه راهنمای ساخت انواع شابلون پایپینگ به Fabricator ها و بالا بردن دانش ریاضی ایشان

متریال Stainless steel CF3M

۲۰ تیر ۱۴۰۳




فولاد ضد زنگ SA-351 CF3M یک اصلاح  مولیبدن بَر از آلیاژ فولاد آستنیتی CF3 است و معادل ریخته گری فولاد ضد زنگ AISI 316L فرفورژه است. این اصلاح کم کربن CF8M است. وجود مولیبدن باعث افزایش مقاومت به خوردگی عمومی و مقاومت در برابر حفره شدن (  Pitting ) توسط کلریدها می شود.



CF3M مقاومت خوردگی و خواص مکانیکی مشابه با CF8M دارد. تفاوت این است که استحکام تسلیم کششی CF3M در دمای محیط تا حدودی کمتر از CF8M است. آلیاژ CF3M به حداکثر دمای 800F محدود شده است. کاربردهای نسخه کم کربن (CF3M) شامل بدنه دریچه ها، محفظه پمپ ها، فلنج ها، اتصالات و سایر قطعات حاوی فشار است که در آنها مقاومت خوردگی عالی مورد نیاز است و باید برای قطعاتی که جوش داده می شوند و نمی توان آنها را پس از جوشکاری با محلول آنیل کرد، استفاده کرد.



CF8 = SS316



حرف C : مقاومت خوردگی 

حرف F : محل تقریبی در نمودار سه تایی آهن-کروم-نیکل FeCrNi که نشاندهنده میزان آنها است.

شماره 8 : حداکثر میزان وزنی کربن ( carbon content ) بصورت تصاعدی %0.01 . یعنی میزان وزنی کربن %0.08 است.

M : موجودیت عنصر مولیبدن


CF3 معادل ریخته گری فولاد زنگ نزن نوع 304L است با توجه به درصد کم کربن حدود %0.03 . CF8 و CF3 دارای خواص مکانیکی و شیمیایی بسیار مشابهی هستند. CF3 گونه ای از CF8  است و میزان کربن کمتری دارد که جوش پذیری را بهبود می بخشد و خطر کاهش مقاومت در برابر خوردگی در اطراف جوش را کاهش می دهد. هنگامیکه عملیات حرارتی پس از جوش وجود ندارد ، CF3 ترجیح داده می شود. solution annealing برای مقاومت در برابر خوردگی و جلوگیری از حمله بین دانه ای ( intergranular attack ) ضروری است . CF3 برای کاربردهای زیر ۳۴۵ درجه سانتیگراد استفاده می شود.



حضور مولیبدن : 


The presence of molybdenum increases the general corrosion resistance and the resistance to pitting by chlorides.



بازپخت محلول (به انگلیسی: Solution Annealing) که گاه بازپخت با کوئنچ کردن (به انگلیسی: Quench Annealing) نیز خوانده می‌شود، یک عملیات حرارتی دما-بالاست که عناصر آلیاژی ماده به داخل یک "محلول جامد" آورده می‌شوند. این حالت "محلول جامد" با کوئنچ کردن (سرد کردن ناگهانی) ماده داخل آب یا پلیمر حفظ می‌شود.





۲۲ تیر ۱۴۰۳ ( می خواهند آخر کاری  هر کاری که به ضررشان بود را تصویب کنند )

سرویس صنعت برق: علی اکبر محرابیان بعد از آنکه تقریبا مسجل شد از وزارت نیرو رفتنی است در اقدامی عجیب، آیین نامه تبدیل وضعیت نیرو‌های غیررسمی که ۳ سال بود در کشوی میزش خاک می‌خورد را ابلاغ کرد. این ابلاغیه تبدیل وضعیت که برای شرکت‌های وابسته وزارت نیرو ابلاغ شد قرار بود نیروه‌های غیررسمی که ۱۵ سال سابقه بیمه داشته و ۱۰ سال آن در صنعت آب و برق بوده باشد در صورت وجود چارت تبدیل وضعیت شوند.



ببینید: یک جهان انتصاب، چهار سال جهش / نگاهی به انتصابات دقیقه ...



۲۳ ساعت پیش · در آخرین روزهای فعالیت دولت سیزدهم، مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران احکام جدیدی برای چندین نفر صادر کرده است.



۲ روز پیش · حالا اسنادی به «اقتصادنیوز» رسیده که عزل و نصب های دقیقه نودی در بخش‌هایی از دولت سیزدهم را حتی یک روز پس از بخشنامه مهم محمد مخبر تایید می کند



۲ روز پیش · علی رغم دستور صریح محمد مخبر و نامه مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، انتصاب های دقیقه نودی صولت مرتضوی، وزیر کار همچنان ادامه دارد



عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، موفق به راهیابی به مجلس دوازدهم نشد و حالا جلوی انتصاب غیرقانونی او در وزارت رفاه هم واپسین روز‌های دولت گرفته شده است. او همان نماینده ایست که به دلیل ایست دادن پلیس راهنمایی و رانندگی به خودروی او در خط ویژه، سیلی به صورت سرباز وظیفه زده بود.



هنوز کابینه پزشکیان مشخص نشده انتصاب ها در دولت سیزدهم ادامه دار است ....


رویداد ۲۴ | لیست احکام دقیقه نودی در صنعت پتروشیمی تنها ۲ هفته به پایان دولت به شرح زیر است:

۱- عباس کریمی هیات مدیره پتروشیمی شازند
۲- نوید رسولی هیات مدیره پتروشیمی امیر کبیر
۳- قاسم عابدزاده هیات مدیره پتروشیمی خراسان
۴- سجاد محمدی هیات مدیره پتروشیمی مارون
۵- زارع پور هیات مدیره پتروشیمی مروارید
۶- غلامرضا جمشیدی هیات مدیره پتروشیمی گلستان
۷- سجاد سنگ سری هیات مدیره پتروشیمی شازند
۸- امیر آذری هیات مدیره پتروشیمی لاله
۹- مهدی نقوی معاون صبا انرژی هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر
۱۰- خسرو عباس نژاد مدیرعامل پتروشیمی پتروناد


۲۰ تیر ۱۴۰۳

ساری- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشاهده ورسیدن پشه آئدس در استان خبر داد. ( تب دِنگی )



بیشتر موارد تب دنگی را می توان در خانه با داروهای مسکن درمان کرد. استامینوفن (پاراستامول) اغلب برای کنترل درد استفاده می شود. از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپرین اجتناب می شود زیرا می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند. برای افراد مبتلا به دنگی شدید، اغلب نیاز به بستری شدن در بیمارستان است.





تیر ۱۴۰۳ 

قیمت ها رو قبل و بعد تاسوعا عاشورا چک کنید سوخت و امکانات بلیط ۹ تا ۱۰ میلیونی با سوخت و امکانات ۳ تا ۴ میلیونی چه فرقی میکنه ؟ مگه قرار نیست مبلغ ها نظارتی روش باشه ؟؟؟.

ای بابا نظارت کجا بود همینه که ما ۵۰ درصدی ها معتقدیم که این مملکت چه جلیلی باشه چه پزشکیان یا حتی روحانی درست نخواهد شد پس رای بی رای.









۲۱ تیر ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مازیار جمشیدی، مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور، گفت: در روز گذشته بیش از ۷۷۰۰۰ مگاوات مصرف برق را پشت سر گذاشتیم که این میزان مصرف در مقایسه با هفته پیش، ۶۰۰۰ مگاوات افزایش داشته است که معادل ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.


عصر ایران: به این دو خبر توجه کنید:  اول: مصرف برق در ترکیه از مرز یک میلیون مگاوات گذشت و با افتخار این خبر را اعلام کردند. دوم در ایران:  مصرف برق به ۷۷ هزار مگاوات رسید و نیمی از استان ها را تعطیل کردیم و در بسیاری از مناطق روزانه تا ۶ ساعت خاموشی مردم را کلافه  و گرفتار کرده است.  این در حالی است که ما دومین دارنده ذخایر گاز در جهان هستیم و ترکیه وارد کننده گاز است.


در ترکیه تنها 21.4 درصد برق از گاز تامین می‌شود در حالی که 36.3 درصد برق خود را از زغال سنگ و 19.6 درصد را از منابع آبی و 10.4 درصد از باد




مختارنامه :

در صفحه ۸۱ کتاب می‌خوانیم: «میرباقری برحسب عادت همیشگی که نقش‌ها را بر اساس بازیگران می‌نویسد، فیلمنامه مختارنامه را هم بر اساس شخصیت جمشید هاشم‌پور نوشته بود... د. بازیگری که طبق روایت افراد مختلف، از زمان فیلمبرداری «مسافر ری»، میرباقری خطاب به او گفته بود که قرار است نقش سلمان را او ایفا کند و حالا با جایگزینی مختار به جای سلمان، هاشم‌پور می‌توانست مختارِ میرباقری باشد.

هاشم‌پور برای بازی در این نقش درخواست دستمزد ۱۴۰ میلیون تومانی می‌کند (تقریبا ماهی ۱۵ میلیون تومان) که به گفته نویسنده رقم بسیار بالایی بود و تلویزیون نمی‌خواست با پرداخت این رقم مسبب افزایش دستمزد بی‌رویه بازیگران باشد.

شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود. فیلم‌برداری سریال مختارنامه از فروردین ۱۳۸۳ آغاز شد و در تیر ۱۳۸۸ به پایان رسید.





قاچاق دختران توسط این باند تنها منحصر به استان آذربایجان غربی نبوده و این باند اقدام به فریب و قاچاق دختران از سراسر کشور می‌کرده‌اند.

سرکردگان این باند قاچاق انسان سه زن و یک مرد به نام‌های زهرا صدیقی، الهام چوبدار، سهیلا مرتضایی و علیرضا فرجادکیا هستند که در عملیات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(ع) در سپاه پاسداران دستگیر شدند.

علیرضا فرجاد کیا اعضای یک باندی بودند که دختران ایرانی را به یکی از کشورهای منطقه می‌بردند و آن‌ها را گمراه و مجبور به فساد می‌کردند.



قرار بود اعدام شوند ولی از شهریور ۱۴۰۱ در زندان به سر می برند و اگر مفسده بودند تا بحال اعدام می شدند ، احتمالاً بخاطر فشار سیاسی خارجی بر ایران تا بحال این افراد اعدام نشده اند !!!


۲۳ تیر ۱۴۰۳

۵۵ دقیقه پیش · وزارت اطلاعات از دستیابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود





۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ : ترور ساختگی ترامپ برای پیروزی در انتخابات کسیکه انجام داد Republican بوده یعنی یک جمهوریخواه






۲۴ تیرماه ۱۴۰۳

در صحن شورای شهر آقا میری خطاب به دختر حاج قاسم چه گفت ؟


وی افزود ( سید محمد آقا میری معاون عمران - تحصیلات : دکتری مهندسی عمران( زلزله نگاری) ) : در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی کردند و امروز فیلم هایی که مردم از کلونی ها می گرفتند و به شبکه های خارجی می فرستادند، کجاست؟ معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می کنم و ناراحت می شوم وقتی می گویید سه سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست




خانم «عین» بهورز یکی از روستا‌های «قلعه‌گنج» استان کرمان است. قلعه‌گنجی که در این دهه بابت شدت محرومیت به الگوی فقر کشور تبدیل شده. خانم عین، بهورز یکی از همین روستاهاست و می‌گوید: «۳ سال قبل مسوول شبکه من را صدا کرد و گفت از این به بعد فقط باید روش بارداری سالم آموزش بدهی. تمام اقلام پیشگیری از بارداری را هم آمدند و جمع کردند و بردند و گفتند پیشگیری بی‌پیشگیری و زن‌های این منطقه فقط باید بچه بزایند. بهشان گفتم این مردم آرد برای نان پختن ندارند، چطور بچه اضافه کنند؟ گفتند اگر به گوش‌مان برسد آموزش پیشگیری از بارداری داده‌ای، می‌فرستیمت مرز کرمان و سیستان و بلوچستان.»








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد